Ora de vârf

0

Materiale necesare: O listă cu afirmații referitoare la tema biblică pe care urmează să o abordați.

Exemplu de afirmații posibile, pentru tema „Moise” (Exod 1-3):

  • Moise a crescut în Egipt (A)
  • Moise a fost adoptat de către o prințesă (A)
  • Moise s-a căsătorit cu Sefora (A)
  • Moise a fost rege al Egiptului (F)
  • Moise a văzut un rug aprins (A)
  • Dumnezeu i-a vorbit lui Moise dinspre rugul aprins (A)
  • Dumnezeu i-a cerut lui Moise să-i elibereze pe israeliți (A)
  • Moise s-a supus imediat voii lui Dumnezeu (F)
  • Moise l-a întrebat pe Dumnezeu ce să-i spună lui faraon (A)
  • Dumnezeu i-a răspuns „Eu sunt cel ce sunt” (A)

Jocul începe prin așezarea tuturor participanților de-a lungul unui perete al camerei. Pentru început, puteți alege un subiect distractiv. Astfel, copiii vor înțelege mai bine regulile jocului, iar în final puteți aborda tema zilei. După ce cu toți participanții la joc s-au așezat la perete, liderul anunță subiectul, de exemplu „Păsări”. Liderul se așează în mijlocul camerei și spune cu voce tare afirmații legate de păsări. De exemplu:

  • „Păsările zboară”
  • „Păsările fac ouă”
  • „Vulturii sunt păsări”
  • „Păsările au pene”
  • „Ionel poate zbura” etc.

Dacă enunțul este adevărat, copiii trebuie să alerge până la peretele opus al încăperii, să-l atingă și să revină la locul de plecare. În situația în care afirmația este falsă, cei care s-au mișcat sau au schițat măcar intenția de a fugi vor fi eliminați din joc. Este important ca succesiunea afirmațiilor să se facă cât mai repede.

Acest joc poate fi folosit atât pentru anunțarea unei tematici cât și pentru o lecție de recapitulare. De semenea, jocul poate fi un punct de pornire pentru a discuta despre „efectul de turmă” și importanța faptului de a gândi singur înainte de a acționa, nu doar a-i copia pe ceilalți.

 

Foto: www.wikimedia.org

 

 

 

Share.

Comentariile sunt inchise.