Meniu Închide

Alfabetul orb

Timp: 15 minute

Materiale: câte o eșarfă pentru a lega la ochi fiecare participant, o sfoară de 3,5 m lungime

Mărimea grupului: 6 – l3 persoane

Prezentare

  1. Dă membrilor grupului bucata de sfoară. Cere-le s-o prindă cu ambele mâini.
  2. Leagă-i la ochi pe toți participanții. Cere grupului să creeze, cu ajutorul sforii, o literă din alfabet.
  3. Cere-le membrilor grupului să decidă când consideră că au realizat sarcina.
  4. Repetă exercițiul de câteva ori, propunând diferite litere sau forme.

Discuție

  1. În ce mod a părut această temă de nerezolvat?
  2. Cum ai depășit handicapul vizual?
  3. Cine s-a remarcat ca lider în momentele în care ați creat litera?

Variațiune

Dacă în grupul tău există tineri a căror participare este în mod constant ignorată, repetă exercițiul, dând posibilitatea unuia sau la doi din acești membrii să-și dezlege ochii. Dacă există un motiv special pentru care dorești ca un anumit tânăr să fie lider, îngăduie-i doar lui să nu aibă ochii legați.

Moment de învățare

Prin acest exercițiu, tinerii învață să-și aprecieze capacitățile vizuale de care se bucură și să-i înțeleagă mai bine pe nevăzători. Apar următoarele subiecte de discuție: munca în echipă în condiții dificile, compensarea handicapului individual cu punctele forte ale celor din grup, comunicarea, dinamica dirijării grupului.

Discuții

  1. Dacă ai fi handicapat, pe care din următoarele deficiențe ai alege-o: surzenia, orbirea, pierderea unui picior sau paralizia? De ce?
  2. Care ar fi, pentru tine, cel mai înspăimântător aspect legat de acest handicap?
  3. Cum ar putea acest handicap să fie o binecuvântare în viața ta?
  4. Cunoști vreo persoană handicapată fizic? Ce ai învățat de la ea?

 

Sursa foto: http://www.europafm.ro/stiri/bazar/200-de-ani-de-la-nasterea-inventatorului-limbajului-braille~n24372/picture/11532