Timp: 30 minute
Materiale: o sfoară de 5 m
Mărimea grupului: 6 – l2 persoane
Prezentare
- Leagă sfoara la înălțimea de 1,7o – 2 m între două obiecte situate la cel puțin 3 m depărtare unul de celălalt.
- Fă-le cunoscut tinerilor scopul acestui exercițiu, și anume: întregul grup trebuie să treacă peste sfoară fără să o atingă. Nu este permis să se folosească obiectele de care este legată sfoara. Cere-le membrilor grupului să vizualizeze un „punct electric“ situat între sfoară și pământ. Dacă ei ating sfoara sau suprafața de dedesubtul ei, se „electrocutează”. Individul „șocat“ trebuie să încerce din nou.
- Pentru a preveni glezne scrântite, folosește „scutieri“ în special pentru a-i ajuta pe primii care trec gardul. Nu îngădui tinerilor să sară necontrolat peste sfoară. Ei trebuie să fie prinși.
- Pentru a face exercițiul și mai dificil nu îngădui participanților să vorbească.
Discuție
- Care crezi că este scopul acestui exercițiu?
- Dă câteva exemple de muncă în echipă pe care le-ai observat în acest exercițiu.
- Ce altceva ai învățat?
Variațiune
- Mărește numărul de participanți. Acest exercițiu a fost realizat și cu cincizeci de persoane.
- În loc de sfoară, poți folosi o prăjină de 2 m. Ridică gardul încă 25 cm.
Moment de învățare
În acest exercițiu tinerii cu o conformație atletică tind să domine. Această activitate accentuează munca în echipă și cooperarea – fiecare este important.
Discuții
- Care a fost rolul tău în ajutarea celor din grup, la trecerea gardului?
- Cum te-ai simțit când ai putut să contribui și tu cu ceva la realizarea acestui exercițiu?
- Care din următoarele roluri te prinde cel mai bine: dl. sau d-na Mușchi, Creier, Urlet, Instructor de Protecție, Erou, Galerie, sau Arbitru?
- Ce criterii ți-au definit rolul? De ce ți-ai ales acest rol?
- Ce este important în fiecare din rolurile enumerate la întrebarea nr. 3?
- Ce s-ar fi întâmplat dacă nu ți-ai fi adus contribuția?
- Ce ai învățat din această discuție?
- Aplică ceea ce ai învățat la Romani l2:3-8.
Photo: http://www.jkwildlife.ro/