Meniu Închide

Gardul „electric”

Timp: 30 minute

Materiale: o sfoară de 5 m

Mărimea grupului: 6 – l2 persoane

Prezentare

  1. Leagă sfoara la înălțimea de 1,7o – 2 m între două obiecte situate la cel puțin 3 m depărtare unul de celălalt.
  2. Fă-le cunoscut tinerilor scopul acestui exercițiu, și anume: întregul grup trebuie să treacă peste sfoară fără să o atingă. Nu este permis să se folosească obiectele de care este legată sfoara. Cere-le membrilor grupului să vizualizeze un „punct electric“ situat între sfoară și pământ. Dacă ei ating sfoara sau suprafața de dedesubtul ei, se „electrocutează”. Individul „șocat“ trebuie să încerce din nou.
  3. Pentru a preveni glezne scrântite, folosește „scutieri“ în special pentru a-i ajuta pe primii care trec gardul. Nu îngădui tinerilor să sară necontrolat peste sfoară. Ei trebuie să fie prinși.
  4. Pentru a face exercițiul și mai dificil nu îngădui participanților să vorbească.

Discuție

  1. Care crezi că este scopul acestui exercițiu?
  2. Dă câteva exemple de muncă în echipă pe care le-ai observat în acest exercițiu.
  3. Ce altceva ai învățat?

Variațiune

  1. Mărește numărul de participanți. Acest exercițiu a fost realizat și cu cincizeci de persoane.
  2. În loc de sfoară, poți folosi o prăjină de 2 m. Ridică gardul încă 25 cm.

Moment de învățare

În acest exercițiu tinerii cu o conformație atletică tind să domine. Această activitate accentuează munca în echipă și cooperarea – fiecare este important.

Discuții

  1. Care a fost rolul tău în ajutarea celor din grup, la trecerea gardului?
  2. Cum te-ai simțit când ai putut să contribui și tu cu ceva la realizarea acestui exercițiu?
  3. Care din următoarele roluri te prinde cel mai bine: dl. sau d-na Mușchi, Creier, Urlet, Instructor de Protecție, Erou, Galerie, sau Arbitru?
  4. Ce criterii ți-au definit rolul? De ce ți-ai ales acest rol?
  5. Ce este important în fiecare din rolurile enumerate la întrebarea nr. 3?
  6. Ce s-ar fi întâmplat dacă nu ți-ai fi adus contribuția?
  7. Ce ai învățat din această discuție?
  8. Aplică ceea ce ai învățat la Romani l2:3-8.

Photo: http://www.jkwildlife.ro/