Subiect: Frumuseţea interioară şi cea exterioară.
Materiale necesare: Un kiwi şi alte trei, patru fructe.
Desfăşurarea lecţiei: Prezentați copiilor fructele, unul câte unul şi cereți-le să vă spună care arată, după părerea lor, cel mai bine. Dacă vreți puteţi organiza un “regal” mai neobişnuit de fructe, unele pot fi alese intenţionat de calitatea a doua, uşor oxidate sau decojite.
Întreabați care cred că este fructul cel mai respingător. În acelaşi timp oferiți-le un kiwi, pe care să îl treacă din mână în mână, să îi aprecieze coaja, mirosul, etc. Este, cum majoritatea vor observa, păros, aspru, fără miros… Serviți-i apoi cu felii din acest fruct; ca ei să descopere cât de delicios este.
Asemenea unui kiwi, de cele mai multe ori, ceea ce vedem în exterior nu corespunde cu interiorul.
Pasaj biblic: 1Samuel 16:6-7; Iacov 2:1-9
Discuţii posibile:
- De ce pare un kiwi atât de neatrăgător?
- Care sunt câteva din criteriile după care îi judecăm pe ceilalţi?
- Care ar fi câţiva oameni-kiwi ai societăţii noastre? Dar în şcoala voastră?
- În ce constă frumuseţea (gustul deosebit al fructului în ciuda aspectului său rugos) unui om în ochii lui Dumnezeu?
Aplicaţii posibile:
- În ce grup de oameni eşti tentat să îţi scoţi în evidenţă mai mult aspectul exterior?
- Care ar fi câteva din “calităţile-kiwi” ale tale pe care doreşti să le cultivi mai mult pentru a putea fi folosit într-o măsură mai mare de către Dumnezeu?
- Ce ai de gând să faci în săptămâna aceasta pentru a pătrunde în interiorul unei persoane pe care până în acest moment ai evitat-o, datorită aparenţelor ei de om aspru şi respingător?
Foto: www.pinstake.com