Timp: variază în funcție de activitatea aleasă;
Mărimea grupului: 3 – 5 persoane pentru un proiect;
Prezentare:
- Tinerii vor organiza și vor coordona acest eveniment. Cei care lucrează împreună la un proiect vor descoperi că au nevoie de o mai bună comunicare și că e nevoie de unele compromisuri în deciziile lor pentru a ajunge la un numitor comun. (Compromisuri: în sensul de a fi maleabili în propunerile lor și ale celorlalți). Frământările și sentimentele lăuntrice vor ieși la iveală și discutarea acestora este vitală și, în plus, îi va uni foarte mult.
Pregătire:
- Decide-te asupra activității pe care o vei organiza (un banchet, o petrecere, o tabără sau o excursie).
- Procură materialele de care e nevoie în funcție de activitatea aleasă.
Înainte de activitate:
- Cu câteva săptămâni înainte ca activitatea să aibă loc, treci împreună cu tinerii prin cele cinci nivele de planificare ale unei activități:
- Determină nevoile grupului pentru care este planificată această activitate.
- Stabilește obiectivele activității care vin în ntâmpinarea acestor nevoi.
- Elaborează un program focalizat pe obiective.
- Treci în revistă metodele și materialele necesare pentru a face posibil acest program.
- Organizează și administrează, trasând sarcini fiecărei persoane.
- Îngăduie-le participanților să planifice activitatea. Oferă-le exact atâta autoritate, și totodată, și libertate de a eșua, cât îți îngăduie proiectul. În acest exercițiu este mai important ca participanții să aibă șansa să planifice, decât ca această activitate să fie un succes. Pune întrebări provocatoare, directe și tranșante, pentru a-i direcționa pe tineri spre soluții mai bine gândite, dar nu da înapoi de la promisiunea de a le lăsa libertatea să decidă.
- Observă frustrările tinerilor pe tot parcursul procesului de planificare. Lasă-le libertatea să facă și greșeli în relațiile dintre ei. Aceasta îi va ajuta să realizeze că nu pot oferi totul atunci când sunt în relații cu oamenii. Când apar divergențe între tineri, creează un cadru de discuție pentru a ajunge la concluzii convergente.
În timpul activității:
- Îngăduie tinerilor să-și urmeze programul de planificare și pregătire. Asistă-i, dar lasă-i pe ei să conducă.
- Rezervă 45 de minute la sfârșitul activității pentru discuții.
Discuție:
- Ce ai simțit când ai realizat că vei avea de organizat această activitate?
- Care a fost punctul tău slab în cadrul acestui program de planificare? Dar punctul tău forte?
- Cât de bine ai fi reușit să planifici această activitate dacă ai fi fost singur? Cu ce ți-a fost de ajutor grupul?
- În ce sens, procedura ta de a lucra cu oamenii are nevoie de îmbunătățire? În ce sens, procedura ta a fost de mare ajutor?
- Care este impactul credinței tale creștine asupra planificării și înfăptuirii unui proiect de amploare?