Timp: 40 minute
Materiale: câte o eșarfă de legat la ochi, câte o pereche de căști pentru urechi și câte o eșarfă pentru fiecare patru persoane. Plănuiește activități cum ar fi jocuri de masă (cărți, remy, scrabble, etc.) sau prepararea unei pizza.
Mărimea grupului: 6 – l5 persoane
Prezentare
- Privează pe fiecare participant de unul din următoarele simțuri: văz (leagă-l la ochi cu eșarfa), auz (folosește căștile și cere-le celorlalți tineri să vorbească în șoaptă dacă acestea nu funcționează la parametrii ceruți), simțul tactil (leagă la spate mâinile persoanei, cu o eșarfă) și vorbitul (nu îngădui persoanei să vorbească).
- Timp de 30 de minute antrenează grupul în activități de genul jocurilor de masă sau pregătirea unei pizza.
Discuție
- Cum anume te-a afectat handicapul, pe parcursul acestui exercițiu?
- Ce ai învățat despre munca în echipă, pe parcursul acestui exercițiu?
Moment de învățare
Tinerii depind unul de altul (unii în mai mare măsură decât alții). Nivelul și intensitatea reacției participanților la nevoile altora sunt edificatoare.
Discuții
- Cum anume te-a afectat privarea de unul din simțuri?
- Cum ți-ai compensat handicapul?
- Ce ai făcut pentru a-i ajuta pe alți ‘handicapați’?
- Crezi că un anumit mădular al trupului este mai important decât altul?
- Citește 1 Corinteni 12:12-27. Care crezi că este legătura dintre acest text și exercițiul dat?
- Te afectează lipsa vreunui membru al grupului?
- Ce părere ai: toate mădularele Trupului lui Isus Cristos sunt egale ca importanță? Explică.
Photo: http://j-warburton1013-dc.blogspot.ro/2011/10/good-is-5-senses.html